PELAN PEMASARAN


Bagaimana anda boleh menjana pendapatan lumayan sebagai Agen topup i - Reload?Jom lihat bagaimana 3 STRATEGI pemasaran yang menguntungkan jika anda mendaftar sebagai ejen jual topup bersama i-Reload.




    

[STRATEGI 1] Menjana pendapatan sebagai penjual topup

Contoh anda seorang Agent(A) mendapat keuntungan celcom 4%. Anda mempunyai modal rm100.00. Anda menjual topup celcom rm10,syarikat akan potong
Rm9.60 daripada modal anda. Baki dalam modal rm90.40. rm10 x 4% = 40sen adalah keuntungan anda. Lihat gambar seperti di bawah. CARA TOPUP KLIK SINI

Jika anda jual rm50 dah dapat untung rm2.00! banyak tue.. Kalo sebulan jual rm500: 500 x 4% = rm20 ... WAHHHHH!!! dapat untung rm20 ringgit!! sape nak bagi melainkan anda jadi ejen topup bersama i-reload (n_n)v

[STRATEGI 2] Menjana pendapatan dengan mendaftarkan ejen
  • Yuran pendaftaran ejen (downline) anda ditetapkan sendiri oleh anda;
  • Cas sebanyak RM5 sahaja bagi setiap pendaftaran downline anda (x kira pakej mane). RM5 akan DITOLAK dari MODAL ANDA. CARA DAFTAR DOWNLINE KLIK SINI
Cth: Anda seorang Agent(A). Yuran untuk setiap pendaftaran Retail anda tetapkan ialah RM15. Seorang kawan anda berminat untuk menjual topup dan ingin mendaftar sebagai Retail di bawah anda. Dia akan membayar RM15 kepada anda untuk pendaftaran tersebut dan anda mendaftarkan dia sebagai Retail. Hasil keuntungan yang anda memperolehi:
RM15 (Yuran pendaftaran) - RM5 (cas syarikat) = RM10.

RM10 untuk satu pendaftaran downline, agak lumayan bukan?
Jika sebulan anda berjaya mendaftarkan seramai 30 orang sebagai Retail anda, keuntungan yang anda dapat ialah RM10 X 30 = RM300.

Jika letak yuran RM50: RM50 (Yuran pendaftaran) - RM5 (cas syarikat) = RM45.

Itu baru pendaftaran untuk Retail, tidak termasuk pendaftaran pakej lain di bawah anda.(^_^).. MEMANG UNTUNG!
TIPS: LEBIH TINGGI ANDA DAFTAR LEBIH TINGGI UNTUNG DAN LEBIH BANYAK PILIHAN DOWNLINE UNTUK MENDAFTAR (^_~)
Lihat gambar dibawah (syarat-syarat mendaftar)




Katakan anda mendaftar sebagai Agen, Anda boleh mendaftar downline pakej Retail hingga Third Retail. Anda TIDAK BOLEH daftar ejen yang sama level dengan anda/ lebih tinggi drpd anda.
[STRATEGI 3] Menjana pendapatan dengan komisyen jualan downline
Pendaftaran downline anda diibaratkan seperti anda membuka cawangan kedai topup anda. Anda akan mendapat komisyen apabila downline anda menjual topup.



CASE 1,2,3,4& 5 PENERANGAN DI BAWAH

Singkatan : FR=First Retail, SR=Second Retail, TR=Third Retail


CASE 1)Agent mendaftarkan Retail sebagai downline dan pendaftaran Retail oleh Agent tiada batasan. Jika Retail membuat jualan C10, Retail akan mendapat keuntungan 37.5 sen (3.75%) dan Agent akan mendapat komisyen 2.5 sen.(4.00%-3.75%=0.25%)

CASE 2)Retail mendaftarkan FR sebagai downline dan pendaftaran FR oleh Retail tiada batasan. Jika FR membuat jualan C10, FR akan mendapat keuntungan 35 sen (3.5%) manakala Retail dan Agen akan mendapat komisyen 2.5 sen.(0.25%)

CASE 3)FR mendaftarkan SR sebagai downline dan pendaftaran SR oleh FR tiada batasan. Jika SR membuat jualan C10, SR akan mendapat keuntungan 32.5 sen (3.25%) manakala Agen, Retail dan FR akan mendapat komisyen 2.5 sen.(0.25%)

CASE 4)SR mendaftarkan TR sebagai downline dan pendaftaran TR oleh SR tiada batasan. Jika TR membuat jualan C10, TR akan mendapat keuntungan 30 sen (3.00%) manakala Agen, Retail, FR dan SR akan mendapat komisyen 2.5 sen.(0.25%)

CASE 5)Agen mendaftarkan TR sebagai downline. Jika TR membuat jualan C10, TR akan mendapat keuntungan 30 sen (3.00%) manakala Agen akan mendapat komisyen 10 sen (4.00%-3.00%=1.00%).

Semakin ramai downline anda, semakin banyak komisyen yang anda dapat.

Adakah mustahil untuk anda menjana pendapatan LIMA ANGKA dengan topup? Cuba anda gabungkan ketiga-tiga pelan tersebut, berapa yang anda akan dapat?


P/s: Pengiraan ini hanyalah contoh, pendapatan sebenar mungkin di luar jangkaan bergantung kepada usaha anda sendiri.